skip to Main Content

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی ایران (هامکس ۱۴۰۲) با حضور مهدی برادران، معاون وزیر صمت، محسن شکرالهی مدیرکل صنایع لوازم خانگی وزارت صمت و اعضای هیات مدیره انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران در تاریخ ۳ الی ۶ آبان ماه ۱۴۰۲ افتتاح شد.

برادران در بازدید از غرفه‌های بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی ایران ایران در جمع خبرنگاران عنوان کرد: آمار تولید لوازم خانگی به صورت سالانه در حال رشد است. در شش ماهه ابتدای سال جاری نیز تولیدات لوازم خانگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.

برادران با تاکید بر اینکه ما در تمام حوزه‌ها به دنبال عمق تولید هستیم، بیان کرد: امروز عمق تولیدات لوازم خانگی در کشور به حدود ۱۶ درصد رسیده است. در حال حاضر برخی از تولیدات کالاهای لوازم خانگی در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی ایران به حدود ۱۰۰ درصد رسیده است.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه صنعت لوازم خانگی در کشور به سمت پایداری در حال حرکت است، گفت: وزارت صمت به صورت مستمر پیگیر مسئله رضایت مشتری در این حوزه است که در راستای آن برخی از تولیدکنندگان زمان خدمات پس از فروش خود را به صورت داوطلبانه افزایش داده‌اند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه قرار است صادرات کالا افزایش یابد خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه صنعت‌ لوازم خانگی از دیگر صنایع متمایز است هیچ انحصاری در حوزه لوازم‌خانگی نداریم. در ابتدای دولت باتوجه به سخنان رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی این مسیر را پیش گرفتیم. به طور کلی هم صنعت خودرو باید مانند صنعت لوازم خانگی پیش برود.

او در پایان با تاکید بر اینکه در نمایشگاه لوازم خانگی از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور و ارائه خدمات دعوت کرده‌ایم گفت: به نوعی تبادل دانش در این مسیر در حال انجام است. صنعت لوازم‌خانگی یک صنعت پیشران در کشور است و قیمت‌های لوازم‌خانگی رقابتی شده است.

Back To Top