skip to Main Content

همایش بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی

نشست تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران با کشورهای همسایه با رویکرد صادرات و دانش بنیان

انجمن صنایع لوازم خانگی ایران همزمان با ایام برگزاری نمایشگاه در روز چهارشنبه مورخ ۳۰/۰۹/۱۴۰۱در سالن مروارید شرکت سهامی نمایشگاه­های بین المللی تهران، سمینار مذکور را  با حضور علاقه­ مندان و مشارکت کنندگان نمایشگاه برگزار نمود.

این همایش با حضور دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، رییس اتاق بازرگانی الدیوانیه عراق، مشاور امور بین الملل سازمان توسعه تجارت و مذاکره کننده توافق ایران با اوراسیا، وابسته اقتصادی ارمنستان در ایران و رئیس کمیسیون‌های صادرات و رسانۀ انجمن صنایع لوازم خانگی ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکترمیرهادی سیدی مشاور امور بین‌الملل سازمان توسعه تجارت، در مورد مذاکره با اوراسیا گفت: اوراسیا شامل کشورهایی از جمله ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و بلاروس می‌شود که ۱۸۰ میلیون جمعیت و نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار واردات سالیانه دارند.

به گفته مذاکره کننده توافق‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا، این بازار بزرگ با پتانسیل بالا و متکی به برخی اقلام و شرایط خاص جغرافیایی است و با رسیدن به اولین موافقت نامه تجارت آزاد با ۵ کشور متحد باید عزم خود را برای رونق به تجارت با این بازار و صادرات و واردات راسخ کنیم.

در ادامۀ این نشست، محمود استقلال، دبیر کمیسیون صادرات انجمن با بیان اینکه چین، هندوستان، ترکیه، مکزیک، عربستان و مصر رشد خوبی در تولید لوازم خانگی دارند، گفت: ما در بازار لوازم آشپزخانه  ۳/۷ رشد داشته ایم و پیش‌بینی می‌شود به ۸۰۰ میلیارد دلار برسد که و بیشتر تولیدات لوازم خانگی در قاره آسیا رخ می‌دهد.

استقلال ادامه داد: یکی از موارد افزایش تولید در بازارهای جهانی از طریق تجارت الکترونیک است و این مورد سال به سال اهمیتی روز افزون پیدا می کند.

در ادامه این نشست دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و نماینده اقتصادی ارمنستان در ایران در رابطه با توافق تجاری ایران و ارمنستان تبادل نظر کردند و در پایان تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین انجمن صنایع خانگی ایران و رئیس اتاق بازرگانی الدیوانیه عراق به امضا رسید.

 

همایش بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی

علیرغم تمام برنامه ریزی های انجمن صنایع لوازم خانگی ایران برای برگزاری همایش به دلیل شرایط پیش آمده ناشی از بیماری کرونا و اعمال محدویت ها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا همایش تاثیر نمایشگاه بر بومی سازی صنعت لوازم خانگی کشور کنسل شد.

 

 

Back To Top