skip to Main Content

برگزاری فرصت های سرمایه گذاری ایران با کشورهای همسایه

درحاشیه دومین روز از برگزاری نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی فرصت های سرمایه گذاری ایران با کشورهای همسایه مورد بررسی قرار گرفت. پنل تخصصی این نشست با حضور دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، رییس اتاق بازرگانی  دیوانیه عراق، مشاور امور بین الملل سازمان توسعه تجارت و مذاکره کننده توافق ما با اوراسیا، وابسته اقتصادی ارمنستان در ایران و رئیس کمیسیون صادرات انجمن صنایع لوازم خانگی برگزار شد.

در این نشست، میرهادی سیدی با در مورد مذاکره با اورآسیا گفت: اورآسیا شامل کشورهایی از جمله ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و بلاروس می شود که ۱۸۰ ملیون جمعیت و نزدیک به ۳۰۰ ملیارد دلار واردات سالیانه دارند.

به گفته مذاکره کننده توافق تجارت آزاد با اوراسیا، این بازار بزرگ با پتانسیل بالا و متکی به برخی اقلام و شرایط خاص جغرافیایی است و با رسیدن به اولین موافقت نامه تجارت آزاد با ۵ کشور متحد باید عزم خود را برای رونق به تجارت با این بازار و صادرات و واردات راسخ کنیم.

در ادامه ی نشست محمود استقلال، دبیر کمیسیون صادرات انجمن با بییان اینکه چین، هندوستان، ترکیه، مکزیک، عربستان و مصر رشد خوبی در تولید لوازم خانگی دارند، گفت: ما در بازارلوازم آشپزخانه  ۳/۷  رشد داشته ایم و پیش بینی می شود به ۸۰۰ملیارد دلار برسد که و بیشتر تولیدات لوازم خانگی در قاره آسیا رخ می دهد.

استقلال ادامه داد: یکی از موارد افزایش تولید در بازارهای جهانی از طریق تجارت الکترونیک است و این مورد سال به سال اهمیتی روز افزون پیدا می کند.

در ادامه این نشست دبیر انجمن، و نماینده اقتصادی ارمنستان در ایران در رابطه با توافق تجاری ایران و ارمنستان تبادل نظر کردند و در پایان تفاهم نامه ی همکاری بین انجمن صنایع خانگی ایران و رئیس اتاق بازرگانی دیوانیه عراق به امضا رسد.

Back To Top